Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

Sri Lanka

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

04 November 2013 | Sri Lanka, Colombo

Hoi Allemaal,

Het is alweer een paar weken geleden dat ik jullie vertelde van mijn avonturen op de Malediven, inmiddels heb ik Sri Lanka bezocht en ben ik ook al weer geland in Singapore vandaar dat het zeker weer tijd is voor een verhaaltje :)

Na het mooie maar drukke eiland Male waar van ik dacht dat het verkeer nog al hectisch was lande ik op de Sri Lanka en ik kan je vertellen de Malediven zijn keurig netjes georganiseerd in vergelijking met Sri Lanka. Ik lande om 19.00u in de avond op het vliegveld waar ik een pick up had geregeld die me naar mijn hostel zou brengen, wat ben ik blij dat ik dat geregeld had! We reden weg van het vliegveld de hectiek van Colombo in, een in mijn ogen 80km weg die gebruikt werd door alle mogenlijke soorten verkeer. Auto's, bussen, vrachtwagens, tuk-tuk's, fietsers, brommers, voetgangers, ossenkar, alles heb ik gezien in mijn eerste 1,5 uur durende ritje naar het hostel. Welkom in Sri Lanka!

Naast mijn eerste kennismaking met het verkeer was het ook tijd voor mijn eerste hostel ervaring, en na ruim 2 weken alleen in een hotel door te hebben gebracht en weinig andere reizigers te hebben ontmoet was dit een welkome afwisseling. Meteen de eerste avond al diverse reizigers ontmoet en een Sri Lankaanse Lion (lokaal bier) gedronken.

Na de eerste paar dagen een aantal poginingen te hebben gewaagd om Colombo te verkennen, wat helaas niet gelukt is omdat ik niet wist waar het centrum/ de interessante dingen waren en het weer niet echt mee werkte, veel regen, ben ik naar een paar dagen het binnenland ingetrokken. Een treinreis van 3 uurtjes die uiteindelijk 6 uur heeft geduurd en vele indrukken verder (prachtige natuur maar ook arme huisjes dicht tegen de trein aangebouwd en veel zwerfhonden) kwam ik aan in Kandy waar ik een Engelse jongen ontmoete die ik in Colombo ook al tegen was gekomen. Hij was inmiddels samen met 2 vrienden, 1 jongen uit Engeland en een Meisje uit de USA woonachtig in Bangkok, en samen met hen en een Zweedse jongen hebben we besloten de volgende dag Sigiriya een soort van rots en een van de 7 plaatsen op de werelderfgoedlijst in Sri Lanka te gaan beklimmen om daarna nog een aantal tempels te gaan bekijken. Helaas werkte het weer ons wat tegen zodat we onze hele beklimmen naar de top van de rots regen hebben gehad en doorweekt boven aankwamen, wat het uitzicht ook niet echt spectaculair maakte, maar gelukkig waren de goden ons goed gezind en na 10 minuten rond kijken op de top van de rots verscheen zowaar de zon die ons een prachtig uitzicht schonk en ervoor zorge dat het langzaam opklaarde en we konden genieten van het uitzicht.
Na deze beklimming wilde we nog wat tempels gaan bekijken maar door de lange natte tocht die langer duurde dan verwacht en het feit dat de reis naar huis nog een paar uur in beslag zou nemen zijn we rechtstreeks terug naar het hostel gegaan voor een hele fijne douche, ondanks het koude water!
Mijn plan was om nog een aantal dagen langer in Kandy te blijven maar de andere hebben me overgehaald om met hen door te reizen naar de zuidkust om een aantal dagen op het strand door te brengen, zo gezegd zo gedaan.

Na een kleine week Sri Lanka aangekomen in Unawatuna, waar de zon scheen, het water blauw was en het strand wit, na alle regen een welkome afwisseling! Na 4 dagen genoten te hebben van het mooie weer. het strand, de zee en zeker ook het lokale eten en de nodige biertjes was de vakantie van mijn reismaatjes voorbij en zijn ze met zijn 3e terug gegaan naar Colombo, maar mij beviel het zo goed op het strand dat ik nog wat extra dagen ben gebleven. Omdat ik de eerste dagen in Unawatuna een kamer in een guesthouse had gedeeld met Evelyn ben ik nadat ze terug naar Colombo is gegaan verhuist naar het hostel 2 deuren verder. Hier heb ik wederom nieuwe mensen leren kennen en waarvan ik verwachte dat het een rustige en relax weekend zou worden ging het even helemaal mis.

Het hostel waar ik verbleef werdt op dat moment gerund door Dan een Canadees samen met een aatal lokale jongens, allemaal super aardige relaxte kerels alleen hebben ze 's avonds ruzie gekregen met een aantal jongens van een ander restaurant. Toen ik zaterdag ochtend wakker werdt en gezellig met 2 andere meiden zat te kletsen die ook in het hostel verbleven kregen we bezoek van de politie, en die lieten er geen gras over groeien, ze hadden gehoord dat er drugs / marihuana gebruikt zou worden en dat ze een vooraad hadden in het hostel. Wat bleek de jongens waar ze ruzie mee hadden gehad hadden 's nachts een fijn pakketjes drugs verstopt en de politie getipt, waarop de politie alle medewerkers van het hostel/restaurant arresteerden en meenamen. Wij 3 meiden bleven alleen achter in het hostel en waren compleet verbaasd over wat er allemaal gebeurde, gelukkig waren we met zijn 3e en kwamen de jongens na een paar uur weer terug met de mededeling dat er niets aan de hand was en dat het allemaal een misverstand bedroeg. Gelukkig is de rest van het weekend wel normaal verlopen en heb ik een erg gezellig weekend gehad met de meiden maar dit was wel een erg rare gebeurtenis zo in mijn eerste maand reizen.

Mijn laatste dagen heb ik na het aparte weekend dan ook doorgebracht in het hostel waar ik ook mijn eerste dagen heb doorgebracht, lekker rustig en relax. Ik ben Colombo niet meer weeste verkennen omdat het voor een vrouw alleen niet echt prettig was in het centrum, de mannen benaderen je nogal aggresief en denken dat je geld hebt omdat je blank bent en willen je daar dan ook graag vanaf helpen door je voor alles te veel te laten betalen. Mijn laatste dagen heb ik in het hostel doorgebracht en in de omgeving, gezellig kletsend met de andere reizigers en vooral het luitsteren naar hen ervaringen en tips voor de rest van mijn reis.

Inmiddels ben ik alweer een paar dagen in Singapore en aangezien ik morgen door ga reizen naar Maleisie, zal ik morgen of overmorgen mijn avonturen van Singapore aan jullie vertellen, ze zijn minder spectaculair dan Sri Lanka maar zeker niet minder leuk!

Groetjes Sonja

  • 04 November 2013 - 20:44

    Anja Douwes:

    Heerlijk om je verhalen te lezen, je geniet met volle teugen .......daar heb je het dan ook allemaal voor gedaan.
    Al veel beleefd, gezien en ervaren zo de eerste maand, geweldig Sonja......op naar nog 9 te gaan.
    En rare dingen maak je vast nog meer mee, hopelijk wel steeds met een goede afloop ;)

    Ik kijk uit naar je volgende avontuurverhaal

    greetz Anja

  • 05 November 2013 - 05:05

    Wouter En Anne Joustra:

    Hey Son,

    Wat een geweldige avonturen! 't Zal wel even spannend geweest zijn, daar in dat hostel terwijl de politie binnenviel!
    Ik ben benieuwd naar de rest van je reis!

    Xx

  • 08 November 2013 - 10:32

    Otto En Nicky :

    Hoi hoi,

    Ik hoorde van Rens dat je naar Singapore ging en wilde je nog wat tips geven... ah ben ik te laat!
    Je bent toch wel naar Sentosa Island geweest he! Als ik het geld had zou ik op en neer vliegen voor het pretpark! Hopelijk geen drugs incidenten in Singapore, dan ben je wel echt de sigaar, al ben je dat om een sigaar al :p

    Have fun! Groetjes Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 17275

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: