Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

Fiji

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

24 Juli 2014 | Fiji, Nadi

Bula Vinaka!

Na het prachtige Nieuw Zeeland was het tijd om weer terug te keren naar het warme weer, dit keer was dat in Fiji, een eilandengroep ten noorden van Nieuw Zeeland in de Pacific Ocean.

Omdat de Kiwibus in Nieuw Zeeland zo goed was bevallen had ik in Fiji een zelfde soort concept geboekt, 4 dagen & 4 nachten op het vasteland rondrijden om de plaatselijke cultuur te ontdekken en wat meer inzicht te krijgen in het leven en de mensen in Fiji, en daarna nog 3 dagen & 3 nachten op Mantraray eiland, een prachtig sprookjesachtig eiland binnen de Yasawa eilandengroep.

Na aankomst in Nadi werd ik op het vliegveld opgehaald om meteen naar de eerste locatie van de tour gebracht te worden, de rest van de groep was namelijk al eerder vertrokken. Ik arriveerde tijdens het diner, en werdt meteen hartelijk ontvangen door de tourgids en de groep waarmee ik de rest van de week zou doorbrengen. Omdat het een lange dag was geweest en de nieuwe indrukken allemaal nog even verwerkt moesten worden werdt het vroeg mijn bedje in.

De tweede dag van de trip begon al vroeg, om 07.30u vertrok de bus op naar mijn eerste volle dag met activiteiten. Na een korte rit werden we aan de rand van de jungel gedropt om vandaar uit een paar uurtjes te gaan hiken, zwemmen in een waterval en een boottocht te maken. De wandeling door de jungle was erg mooi, maar vooral modderig! Wat was ik blij dat ik nog geen afscheid had genomen van mijn trouwe gympen die eigenlijk klaar voor de prullenbak waren! Na deze tocht waren ze helemaal klaar voor de schoenenhemel, maar dat was het waard! De tocht bracht ons naar een prachtige waterval waar we helemaal naar de top konden klimmen om vervolgens van de rotsen af te springen in het heerlijk koude water. Na een uurtje bij de waterval gespendeerd te hebben ging de modderige wandeltocht verder door de jungel opweg naar de boot die ons terug zou brengen naar het strand. Na een mooie boottocht door een mangrove achtige omgeving weer terug de bus in om verder te gaan naar het resort waar we die dag zouden verblijven.

Aangekomen in het prachtige resort begon de middag met een wat verlate lunch en een heerlijke massage waar ik na een uurtje heerlijk onderhanden genomen was wakker gemaakt moest worden, zo fijn was de massage! Na de massage wilde ik nog even lekker genieten van de laatste zonnestraaltje van de dag, maar Sara een van de meiden in de bus besloot anders, we gingen beach volleyballen met zijn allen, absoluut Hilarisch en erg leuk om te doen! Na een gezellige middag en een heerlijk diner was het weer vroeg het bed in omdat de volgende dag om 7.30u de bus weer verder ging.

Op deze derde dag stond Suva de hoofdstad op het programma, en ook het bezoeken van een van de lokale dorpen en de basisschool van dit dorp. Na een uurtje in de bus gezeten te hebben hadden we een half uurtje de tijd om de hoofdstraten en de markt van Suva te bekijken waarna we met de bus de rest van de stad zouden bekijken. Omdat ik als enige nog even geld moest pinnen liep ik een klein stukje alleen door de straat en meteen was het weer duidelijk dat ik hier een toerist was, blond, blank en interessant voor de locals. Er werd fanatiek naar me gekeken, gegroet en zelfs gefloten, ow ja ik ben nog steeds blond :). Na de rest van de stad met de bus te hebben bekeken gingen we door naar een klein dorpje om daar wat meer inzicht te krijgen in de lokale cultuur. Allereerst vond er een welkoms ceremony plaats waar we het hoofd van het dorp ontmoeten die ons welkom heette met een kom cava, de lokale drank van Fiji. Na de ceremonie gingen we naar de basisschool om de kinderen te zien optreden voor ons en wat plaatselijke dansen te laten zien. Verder kregen we de kans om wat met de kinderen te praten en zo te zien wat hun toekomst zal zijn. Om de middag af te sluiten werden we met een kajak over de rivier gevaren.

Na aan het eind van de middag aangekomen te zijn bij het hotel voor een laatste diner met zijn alle was het vooral weer een rustige avond, even douchen, lekker eten en weer ons bedje in voor de laatste dag van deze trip.

De laatste dag van onze trip ging terug naar Nadi, onderweg was er nog een stop we zouden een modderbad en thermische warm water baden verkennen. Het leukste was absoluut elkaar in smeren met de modder, dus ja een klein modder gevecht moest natuurlijk plaats vinden! En daarna lekker afspoelen in de natuurlijke warm water bron heerlijk! Omdat bijna iedereen nog een nacht in Nadi zou verblijven besloten we nog een keer samen te diner voordat een ieder weer zijn eigen weg zou gaan.

Na 4 dagen rond touren op het vaste land was het tijd om mijn kleurtje weer wat bij te werken op Mantraray Island. Samen met Mike en Joe zouden we 3 dagen op het eiland verblijven en daar zouden we weer een aantal andere van onze bus ontmoeten die ook naar het zelfde eiland zouden komen. De 3 dagen op het eiland waren heerlijk, we hebben gezond, gezwommen, gesnorkeld met Mantra roggen, gedoken met haaien en vooral genoten van het heerlijke weer. Een ideale vakantie! Op mijn laatste dag terug in Nadi ben ik samen met een van de meiden die ik op het eiland heb ontmoet het centrumpje in gegeaan om nog wat laatste dingetjes te shoppen. 's Avonds heb ik nog heerlijk gedineerd met Joanna een van de meiden uit Nieuw Zeeland waarna het alweer tijd was om door te gaan naar mijn volgende stop.

Op naar Hawaii!!!

Groetjes Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 6826
Totaal aantal bezoekers 17244

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: