Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

26 November 2013 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Vanuit Sri Lanka is mijn reis verder gegaan naar Singapore, en wat een verschil was dat! Waar Sri Lanka erg hectisch was en ik me niet altijd even goed begrepen voelde omdat de bevolking lang niet altijd goed Engels sprak kwam ik in een geweldig goed georganiseerde stad waar Engels de voertaal was en dat was erg prettig! Mijn vlucht vanuit Sri Lanka kwam pas om 21.00u aan en dat betekende dat ik pas laat in mijn hostel arriveerde maar gelukkig kwam er met mij nog een Australische aan wat betekende dat we gezellig samen een hapje zijn gaan eten, zei was al meerdere malen in Singapore geweest en liet mij meteen zien waar je goed en goedkoop kon eten, in een groot foodcourt waar 20 kleine "restaurant" counters gevestigd waren, en het eten was erg goed! Na terug te zijn gekomen in het hostel nog even kennis gemaakt met een Maleisies rugby team vlug mijn bedje opgezocht want ik was toch wel moe!

Mijn eerste echte dag in Singapore werd ik wakker en toen ik uit mijn capsule stapte had ik meteen contact met een Duits en Ests meisje en we besloten dan ook samen op pad te gaan naar de Botanische tuinen. Wat een rust heerste er in de Botanische tuinen, na de hectiek in Sri Lanka was dit het ideale begin van mijn trip in Singapore, na de Botanische tuinen besloten het duitse meisje en ik toch weer de drukte op te zoeken, het was namelijke deepavali, een indiasche feestdag, dus op naar Little India. Dit was helaas niet helemaal een geweldig idee, ondanks dat het pas 3 uur in de middag was waren al veel mannen dronken en was het er echt heel druk, aan de andere kant was het ook mooi om te zien hoe deze mensen hun goden eerden op een speciale dag dus toch maar even een bezoekje brengen aan de tempel wat heel leuk was om te zien. Om de dag aftesluiten zijn we naar de rivier gegaan om daar op een terrasje lekker een cocktail te drinken, heerlijk!

De tweede dag ging het Estse meisje naar de dierentuin maar daar hadden wij geen zin in dus besloten we er een shop dagje van te maken, en 's avonds naar de dierentuin af te reizen voor de nightsafari. Een heerlijk relaxte dag waar we meerder grotere shoppingmalls hebben bekeken en vooral zoals echte nederlanders, kijken kijken.. niet kopen :P Aan het einde van de dag gingen we op weg naar de dierentuin waar een speciaal stuk was ingericht voor de nightsafari, alle dieren hebben we voorbij zien komen, en het was echt een mooi gezicht om te zien hoe de dieren zich 's avonds gedragen als het donker is, de meeste waren actief op zoek naar eten of kwamen als "familie" bij elkaar.

De derde dag hadden we besloten wat uit te slapen en daarna af te reizen naar china town, geweldig om te zien wat ze daar allemaal voor prullaria en souvenirs verkochten, alles hadden ze, en iedere winken/kraam had het zelfde :) Ook hebben we een mooi grote chinese tempel bezocht met heel veel afbeeldingen van goden, erg mooi om te zien. Mijn laatste middag hebben we besteed aan sightseeing, natuurlijk moesten er nog een paar van Singapore's bekendste gebouwen bezocht worden, onder andere Marina Bay Sands hotel in de vorm van een schip.

Singapore was echt een hele leuke ervaring en zeker een aanrader voor een korte steden trip, alles is super schoon en goed georganiseerd, wat dan ook wel weer betekend dat er overal boetes voor zijn en een van de slogans van de stad luidt dan ook "Singapore is a fine city"

En na Singapore stond Maleisie op de planning, dus de volgende ochtend met de bus naar Kuala Lumpur gereisd, waar ik nog een nachtje moest slapen om een vriend van mij te ontmoeten waar ik de 3 weken daarna mee zou gaan reizen dus ik had er erg veel zin in :)

Snel zal ik mijn Maleisie avonturen met jullie delen aangezien ik inmiddels al in Thailand ben aangekomen :)

Groetjes Sonja

PS. ook hoop is snel weer wat foto's toe te voegen!

  • 26 November 2013 - 10:58

    Martha:

    Heyhey vrouwke!
    Dus toch de nightzoo gedaan. Ook nog de vleermuizengrot in geweest?
    Ben erg benieuwd naar maleisie! En natuurlijk thailand. Leuk dat je nu 3 landen achter elkaar doet waar ik ookben geweest. De foodcorner in singapore kan ik me ook nog wel redelijk herrinern ook al was ik nog erg jong haha! Benieuwd waar je allemaal in maleisie en thailand gaat komen!
    Roosje heeft haar reis nu ook definitief geboekt. Ze vertrekt 3 dec al naar nieuw zeeland om daar 6 weken rondte trekken dmv een hop on hop off tour. En daarna gaat ze 3 0weken thailand. Eerst orientatie week en daarna 2 weken vrijwillegerswerk in eenweeshuis. Super trots! Xx misje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 17281

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: