De malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu De malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

De malediven

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

14 Oktober 2013 | Malediven, Malé

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 12 dagen op de malediven en het is hier absoluut prachtig! Het water is helder blauw en de stranden hagel wit precies zoals wij ze kennen van de foto's.

Na de eerste twee dagen op een iets te rustig eiland vlak bij het vliegveld te zijn verbleven ben ik vorige week zaterdag naar de hoofdstad Malé doorgereisd, van erg rustig naar heel druk maar hier is wel heel veel te zien en beleven! Het eiland is maar 1.6km2 groot maar er leven bijna 100.000 mensen wat vooral betekend dat het er druk is. De meeste inwoners hebben een scooter om zich te verplaatsen en deze zie je dan ook overal, ze rijden als gekken en parkeer regels zijn er niet, zie je een plekje zet je scooter er neer is de policy.

Op mijn eerste dag in Malé was ik een beetje zoekende naar wat er allemaal te beleven viel en opzoek naar de toerist information werd ik aangesproken door Adam, een local die me wilde helpen. De toerist information heb tot op heden nog niet gevonden maar wel een privé gids die het leuk vindt om in zijn vrije tijd toeristen het eiland te laten zien. De afgelopen week heb ik dan ook kennis mogen maken met alle mooie dingen die het eiland te bieden heeft!

De malediven is een islamitisch land waar de godsdienst erg belangrijk is, er zijn hier heel veel moskeeën en je ziet er altijd mannen die het gebed afleggen, ik heb de vrijdag moskee de belangrijkste binnen de malediven van binnen mogen bekijken wat erg leuk was. Het is een heel rustige plek met de koran als middelpunt erg mooi om te zien. Verder staat de sultan hier nog steeds centraal ook al is dit allang niet meer de bestuurder van het land.

Naast alle mooie gebouwen en prachtig gekleurde huizen ben ik vorige en deze week de onderwater wereld van de malediven gaan verkennen. Gewapend met snorkel heb ik de meest mooie vissen mogen aanschouwen in alle kleuren van de regenboog inclusief Nemo :) Op de tweede trip zouden we eigenlijkopzoek gaan naar mantra roggen maar omdat het hier al een paar dagen wat minder weer is (lees: een paar keer per dag komt er wat warm water uit de hemel vallen en daalt de temperatuur van 30 naar 28 graden) was het niet de mate tijd om mantra's te zien dus zijn we nog een keer gaan snorkelen en hebben een zandbak bezocht.

Ook heb ik mogen proeven van alle soorten eten geserveerd op het eiland. Ik ben gaan ontbijten met locals heb lokaal avond eten geproefd en allerlei zoete lekkernijen die ze eten bij de thee. Ze drinken de thee hier heel donker met minimaal 2 zakjes suiker en koffie wordt meestal genuttigd met veel melk en suiker, erg apart en ze vinden het vooral raar dat ik geen melk en suiker gebruik in mijn koffie en thee. En ik heb kennis mogen maken met de vismarkt waar aan het einde van de dag vers gevangen vis tentoon wordt gesteld voor de verkoop, dit is een typische mannen aangelegenheid en je zult hier dan ook geen vrouwen zien uitgezonderd toeristen. De vrouwen vind je op de vers markt waar de locals hun zelf gekweekte groente en fruit aan bieden om zo hun geld te verdienen.

Aanstaande donderdag vlieg ik doe naar Sri Lanka waar ik van een islamitisch naar een boeddhistische cultuur ga, dus mijn volgende verhaal zal daar vandaan gaan komen!

Groetjes Sonja

  • 14 Oktober 2013 - 12:45

    Wouter:

    Hey Sonja,

    Jammer van de regen, maar ach gelukkig is het dan niet koud. Jammer dat je niet meer langs kunt/kon komen hier, maar genoeg te beleven in ieder geval. Heel mooi begin van je wereldreis als ik het zo lees! Heel veel plezier nog op de Malediven en natuurlijk "dalijk" in Sri Lanka!

    Groetjes,

    Wouter

  • 14 Oktober 2013 - 12:55

    Ans:

    Ha Sonja,
    Fijn dat het allemaal zo goed begonnen is. Heb genoten van je "besluierde" foto's bij de moskee :-)
    Nog een paar dagen veel plezier op de Malediven met hopelijk toch nog een mantra rog, en goede reis naar Sri Lanka.

    groetjes Ans.

  • 14 Oktober 2013 - 20:19

    Anouk:

    hee sonja,
    fijn dat alles goed gaat en dat je je toch al aan de locale specialiteiten hebt geproefd, langzaam aan komt het toch helemaal goed :P
    veel plezier nog
    Xxx Anouk

  • 15 Oktober 2013 - 20:35

    Marianne Huisman:

    Hallo Sonja,

    Super stoer en dapper dat je in je eentje dit avontuur aangaat. Ik hoop dat je met volle teugen geniet van al het moois wat de wereld ons te bieden heeft. Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien, vooral de foto waar je zo stralend opstaat, enne....ik blijf je volgen. Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal over Sri Lanka. Groetjes Marianne Huisman

  • 16 Oktober 2013 - 20:35

    Karen D:

    Gaaf Son! Leuk om met je mee te lezen. Ik ben erg benieuwd naar je volgende verhalen en ben blij dat je je draai hebt gevonden en al mooie avonturen hebt beleefd!
    Ik zou zeggen: avonturen avonturen avonturen, Sonja bedankt! :-)) ENJOYYYY
    Grtz
    Ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 852
Totaal aantal bezoekers 17280

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: