dubai en de eerste dagen malediven - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu dubai en de eerste dagen malediven - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

dubai en de eerste dagen malediven

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

05 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Daar zijn we dan, mijn eerste verslagje vanaf de malediven dit keer.

Na toch wel een traantje te hebben gelaten op schiphol vertrok ik maandag om half 4 richting dubai. Helaas meteen al vertraging om dat er iets mis was met het vrachtruim maar na 3 kwartier vertraging dan toch vertrokken. Het vliegtuig van emirates was super de luxe met een eigen tv'tje met 1500 (!) Zenders en eten en drinken volop, al met al dus over de reis niet te klagen. Om 1u plaatselijke tijd geland op dubai en toen op weg naar mijn visum, dit heeft ruim 45 minuten geduurd terwijl er nog geen 10 mensen voor me stonden maar toen dit ook geregeld was op maat mijn bagage. Een voordeel van het lange wachten bij mijn visum was dat de bagage er al lag en ik snel door kon om te zien of mijn Airport pick up er nog was het was immers bijna 2 uur later dan gepland, maar gelukkig was deze er nog :) gearriveerd in het hotel was alles redelijk snel geregeld en kon ik heerlijk mijn bedje in!

De volgende dag na wat uitgeslapen te hebben een ticket gekocht voor de hop on hop off bus waar ik niet uitgestapt ben maar me getoonde hele middag heb laten rijden langs alle highlights van Dubai. Erg indrukwekkende stad, met veel mooie hoge gebouwen en werk voor duizenden glazenwassers aangezien de meeste gebouwen voornamelijk uit glas bestaan. 'Savonds Nog even gebeld met de familie en wat gaan eten in het restaurant en om 10u lekker mijn bedje in.

De tweede dag ben ik naar de dubai mall geweest, de grootste shopping mall van dubai met 1500 winkels een sea world, aquarium, skating rank en vast nog veel meer. Ook nog even een kijkje genomen bij de fountain maar die werkte helaas niet, daarna naar de goud souk geweest om even te kijken naar de vele sieraden die worden aangeboden en langs de vismarkt gelopen waar ze net de vis aan het uitladen waren maar dat stonk mee toch te erg dus vlug de metro terug gepakt naar een designer winkel centrum in de buurt. Daar nog wat gegeten en toen terug naar het hotel waar ik om elf uur 'savonds weer naar het vliegveld werd gebracht om om half 4 verder te vliegen naar de malediven.

Donderdag ochtend rond 9u aangekomen op de malediven en op het eerste gezicht is het absoluut zo mooi als op de plaatjes. De zeer is helder blauw en de standen prachtig wit. De afgelopen twee dagen ben ik verbleven op het eiland waar ook het vliegveld ligt helaas was hier niet zoveel te doen en viel dit dus best wel tegen. Vanmorgen ben ik dan ook door gereisd naar Male de hoofdstad van de malediven en hier vandaag al een klein beetje verkend, het is hier levendig en druk met vooral veel scooters. Ik hoop dat dit me beter gaat bevallen maar verwacht van wel!

Zo dat wad hem weer voor nu, zal vanavond proberen nog wat foto's er bij te plaatsen!

Groetjes Sonja

  • 05 Oktober 2013 - 14:27

    Anouk:

    Hee Sonja

    super veel plezier met dit hele avontuur maar dat zal zeker helemaal goed komen
    hele fijne reis en ik zal je zeker blijven volgen
    groetjes Anouk

  • 05 Oktober 2013 - 14:30

    Baldbuff:

    Hoi Sonja,

    Geen woord over Wolumbus... Is alles goed met hem?

    Ben je inmiddels over het vertrek uit NL heen? Volledig in reismodus? Laten we het hopen, je hebt nog even te gaan. Geniet volop van de Maledieven, misschien een van de meest idyllische plekken op de wereld.

    Groetjes,

    Marc

  • 05 Oktober 2013 - 15:24

    Sonja:

    klinkt goed! Geniet ervan:)

  • 05 Oktober 2013 - 18:56

    Renske:

    Oooh, witte stranden en blauwe zee, sign me up!

  • 05 Oktober 2013 - 20:28

    Renate.:

    Ohw, wauw. Dubai lijkt me geweldig om eens te zien. En dan hop zo door naar een bounty-eiland. Zo wil ik ook wel een wereldreis gaan maken. Ik ben erg benieuwd naar je foto's, en naar je volgende belevenis.
    ENJOY.

    -xies- Renate.

  • 08 Oktober 2013 - 17:14

    Marieke:

    super stoere Sonja....

    wat heerlijk dat je droomreis is begonnen...geniet ervan!!! hou ons op de hoogte met je mooie avonturen...

    heel veel liefs en een dikke knuffel van de jongens
    xxx Floor Marieke Puk en Pleun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 17282

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: