Australie part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu Australie part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

Australie part 1

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

16 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal,

Inmiddels zijn we aanbeland in een nieuw werelddeel voor het vervolg van mijn reis, en wat een verschil met Azie is het! Eindelijk weer in een land waar iedereen Engels spreekt, zichzelf verstaanbaar kan maken, jou begrijpt en waar je alle borden/flyers/straatnamen/buslijnen en noem maar op weer kunt lezen in plaats van dat het in vreemde letters of onlogische volgordes staat!

Op 11 februari in de ochtend ben ik geland op het vliegveld waar ik opgehaald werdt door Jono, een jongen die ik in Thailand had leren kennen en die aangeboden had bij hem te verblijven als ik wilde. Bij hem en zijn ouders thuis aangekomen kreeg ik meteen weer het huiselijke gevoel wat ik toch wel een beetje gemist had, er werdt twee dagen lang voor me gezorgd, gekookt en op me gelet, wat een heerlijk gevoel na 4,5 maand alles voor jezelf moeten regelen en doen! En wat smaakt een zelf gekookte maaltijd goed na zolang uit eten :) mijn start in Australie was zoals jullie wel begrijpen meer dan goed!

Jono heeft me de eerste dag een city tour gegeven en de 2e dag hebben we een strand tour gedaan en ben ik mee geweest naar een feestje van de oude universiteit van Jono. Wat een verschil met onze studenten feestjes zeg en ook wel erg wennen aan de kleding die hier door de dames gedragen wordt op stap, doet me denken aan Engeland, met de korte jurkjes en hoge hakjes!

Op mijn 3e dag in Sydney heeft Jono me weer netjes op het vliegveld afgezet, dit keer niet om te gaan vliegen maar om Pita mijn vriendinnetje dat ook met mij in Laos en Cambodja was op te wachten. Samen hebben we deze dag besteed aan het uitvogelen van de eerste maand van onze trip en het huren van een auto zodat we de volgende dag Kirsten, een vriendinnetje van Pita op konden halen en onze trip van Sydney naar Cairns konden beginnen.

Na onze eerste nacht in Sydney centrum (lees het red-light-district) te hebben doorgebracht zijn we Kirsten op gaan halen en omdat het zo druk was in Sydney dat weekend valentijnsdag en het begin van Mardi Gras was besloten we alvast vanuit Sydney te vertrekken en elders een slaap plek te zoeken. Dit was echter makkelijkers gezegd dan gedaan en we hebben onze eerste dag dan ook goed benut met sightseeing todat we om 7u 's avonds eindelijk een motel hadden gevonden waar we konden slapen voor een redelijke prijs!

Onze eerste bestemming in Australie werdt de Blue Mountains, een natuurgebied vlak bij Sydney waar je goed kon wandelen en een gebergte kon zien genaamd The 3 Sisters, helaas zat het weer wat tegen en hebben we een korte aanblik gehad op de 3 gezusters en verder veel mist en regen waardoor we besloten deze plek al na 1 nacht te verlaten om zo te hopen op beter weer.

Het tweede plaatsje wat we aandeden was Port Stephens waar we dolfijnen konden spotten en ook opzoek gingen naar wilde Koala's en Kangaroo's. De laatste twee waren helaas niet gelukt maar Kirsten en ik zijn wel samen op een boottocht gegaan om dolfijnen te spotten, en dat is gelukkig wel gelukt! Erg gaaf om de dolfijnen zo in het wild te zien, zwemmend rond de boot en kunstjes doen in het water. Helaas was het weer nog steeds niet top en besloten we dan ook hier na 2 nachten het voorgezien te houden en ons geluk te gaan beproeven op het strand.

Op naar Byron Bay waar we eindelijk goed weer hadden en 3 heerlijke dagen strand hebben gehad, en wat een leuk plaatsje ook om te zijn, erg relaxt met een gezellige sfeer. De tweede avond besloten we gebruik te maken van het 5 dollar meal deal in een pub genaamd Cheeky Monkeys, eenmaal binnen begrepen we helemaal waarom het Cheeky Monkeys genoemd werd, het was een beetje sleezy maar het eten was goed zeker voor 5 dollar! Onze laatste ochtend in Byron Bay zijn we opzoek gegaan naar wilde Walibi's erg leuk om deze beestjes in het wild te zien! In Byron Bay hebben we besloten om ook maar meteen het vervolg van onze trip vast te leggen en twee tours te boeken, naar Fraser Island en de Whitsundays zodat we wisten wat en hoe voor de opvolgende weken.

Na Byron Bay stond een uitstapje naar de Australian Zoo op het programma, ook wel de Steve Irwin Zoo genoemd, hier hebben we een leuke dag gehad met als absoluut hoogtepunt het voeren van de Kangaroos waar we veel tijd hebben besteed en heel veel selfies hebben gemaakt, aangezien de Kangaroo's daar zeker voor in waren :)

De volgende stop op het programma was Noosa, een plaatsje net boven Brisbane waar we een mooie wandeling hebben gemaakt door de prachtige natuur en een wilde Koala hebben gezien wat redelijk zeldzaam schijnt te zijn, dus wel gaaf dat we zo een lief pluizig bolletje in de boom hebben gespot, eindelijk!

Na Noosa kwam het actieve gedeelte van onze trip. eerst een tour naar Fraser Island het grootste zand eiland in de wereld met in het midden een mooi regenwoud, waar geen wegen zijn en alleen gereden wordt met 4x4 wagens. De snelweg op dit eiland is de 17 mile beach wat al genoeg zegt. We hadden een gezellige groep met een Engels koppel, een Israelische Jongen en naast ons 3 nog een Nederlands meisje, al met al erg gezellig!

Op deze 2 daagse trip hebben we diverse meren bezocht, helaas hadden we ook hier het weer niet echt mee waardoor we het uitkijkpunt om haaien te spotten helaas niet konden beklimmen, maar we hebben wel diverse wilde Dingo's gespot en mooie meren bezocht waarvan eentje als je daar in liep tot het einde je je met de stroom heel snel mee terug kon laten vervoeren, wat wel heel leuk was!

Na Fraser stonden de Whitsunday eilanden op het programma en het great barrier reef. Hier hebben we een boottocht gedaan van 3 dagen, 3 nachten met veel snorkelen, duiken en prachtige zand stranden. De trip was echt heel erg gaaf, mooie boot, alleen de kamer viel een beetje tegen, 2 stapelbedden in een krappe ruimte maar voor de rest was het echt top! Het eten was echt heerlijk, en de snorkel en duikplekken heel mooi. Helaas geen schilpadden gezien maar wel hele mooie vissen, dolfijnen en koraal.

Na de Whitsundays was ons tripje alweer bijna voorbij, via Mission Beach waar we wederom regen hadden :( naar Cairns, waar we een dagje geshopped hebben en onze tweede dag naar Cape Tribulation zijn geweest, de plek waar het Great Barrier Reef overgaat in het regenwoud. Wederom een mooi natuurgebied met hele gave grote spinnen nog groter dan je eigen hand. Voor Pita die een spinnen fobie heeft minder maar wel erg gaaf.

En toen was maart alweer aangebroken, de carnaval in nederland alweer voorbij en was het tijd voor Sydney, voor Kirsten de laatste paar dagen en voor Pita de laatste anderhalve week. We hebben een dagje sightseeing gedaan en voor de rest genoten van de zon op Bondi Beach samen met Kirsten die inmiddels alweer naar huis is vertrokken.

Op dit moment zijn Pita en Ik nog aan het genieten van Pita's laatste dagen in Australie op het strand (als het tenminste niet regent net als vandaag!!) en ga ik deze week bepalen wat ik de komende weken nog wil gaan doen voordat ik begin April weer bezoek krijg vanuit Nederland :)

Groetjes Sonja

  • 16 Maart 2014 - 08:31

    Marc Denton:

    Hoi Sonja,

    Erg gaaf om te lezen hoe je het maakt. Je leest tussen de regels door dat je eigenlijk teveel meemaakt om het allemaal op te kunnen schrijven. Dus geniet er met volle teugen van, ik kijk al uit naar je volgende verslag. En... Nieuw Zealand komt dichterbij...

    Groetjes,

    Marc

  • 16 Maart 2014 - 10:38

    Janneke S:

    Waaa memories! Te gek! 8 jr geleden zat ik nu in de buurt van Perth (aanrader). Geniet geniet geniet!! Oz is te gek! Jammer van het weer :( njoy your travels!!!

  • 21 Maart 2014 - 19:16

    Renate:

    geweldig wat je gezien en gedaan hebt
    hoop dat als je terug bent dat je de fotos bij vcb komt laten zien ben super benieuwd
    geniet van alles wat je doet ben nu al nieuwgierig naar je volgend avontuur

    lieve groetjes van mij uit limburg

  • 04 April 2014 - 09:46

    Otto En Nicky :

    Hoi hoi,

    Dat klinkt weer goed!
    Bij mij zijn Australiers ook net echt Engelsen, te veel bier drinken, te wit, en zich niet kunnen gedragen.
    Hopelijk doen ze dat wel in hun eigen land :p

    Heel veel plezier meis!

    xxx Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 17267

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: