Thailand part 2, fullmoon party, kerst oud & nieuw - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu Thailand part 2, fullmoon party, kerst oud & nieuw - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

Thailand part 2, fullmoon party, kerst oud & nieuw

Door: it's me again :)

Blijf op de hoogte en volg Sonja

25 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee Ka :)

Na een paar dagen aan het strand te hebben gelegen diende de volgende bestemming zich alweer aan, Koh Phangan een eiland iets meer naar het zuiden beroemd en berucht vanwege de fullmoon party die daar iedere maand gehouden wordt.
Op onze eerste avond in het hostel meteen al diverse mensen ontmoet en opweg gegaan naar een feestje bij een waterval wat twee dagen voor de full moon party gehouden werdt, helaas waren onze verwachtingen wat hoog, wat maakte dat het feestje iet wat tegen viel, maar al met al toch zeker een leuke avond gehad. 
De volgende dag lekker uitgeslapen en wat gerelaxt op het strand. 'S avonds werdt er bij de box arena naast ons hostel een box wedstrijd genhouden waar we aan het einde van de wedstrijd nog maar even gaan kijken, erg grappig om een westerse voledig knock-out te zien worden geslagen door een klein thais mannetje in slechts een paar minuten. Waar je eerst nog denkt die thai maakt geen schijn van kans blijkt wel dat ook al ben je klein je zeker weten beter kunt zijn.
Onze derde dag op Koh Phangan was de dag van de full moon party dus overdag niet zo heel erg veel gedaan, en 's avonds op naar het feest. Na volledig onder te zijn gekliederd met body paint was het tijd om naar het strand te gaan en daar eens te gaan ontdekken of de o zo beroemde en beruchte full moon party het waard was om te bezoeken, en ik kan je vertellen dat was het zeker! Omdat we 2 weken voor de kerst zaten was het niet zo druk als op andere full moon parties omdat veel mensen er voor kiezen om met kerst en oud op nieuw op koh phangan te zijn voor de super druk bezochte parties betekende het deze keer wat rustiger wat erg prettig was. Met 15.000 tot 20.000 mensen was het nog altijd een goed bezocht feestje waar we zeker van genoten hebben, helaas heeft mijn knie voor mij besloten dat zons opgang toch nog iets te hoog gegrepen is, maar goed om 5u je bedje in naar vanaf 9u 's avonds aan het feesten te zijn geweest is nog steeds een erg mooie herinering aan een zeer geslaagd en gezellig feestje!

De dag na de full moon party was onze laatste dag op koh phangan en deze dag hebben we niet veel gedaan, tot de middag in bed gelegen en 's avonds nog gezellig een drankje gedaan met wat mensen uit ons hostel, helaas was er bij de 2e accomodatie van ons hostel in gebroken en hebben ze daar alle kluisjes leeg gehaald wat wel een kleine domper op het geweldige feestje was, gelukkig hebben wij al onze spullen nog maar toch.. Na koh phangan zijn we opweg gegaan naar Bangkok waar het de laatste reisdagen van Michelle en mij samen zijn, michelle gaat namelijk naar huis voor kerst en ik blijf in Thailand om te gaan duiken en mijn vriendinnetje uit Nederland op te wachten, Pita zal 6 januari arriveren in Bangkok waarna wij 3 maanden samen gaan reizen.

In Bangkok hebben we de laatste dagen van Michelle rustig doorgebracht, samen met Toby, een Duitse jongen van wie zijn paspoort was gestolen op Koh Phangan hebben we wat geshoped en een night market bezocht, en toen was het 21 december in de avond en tijd voor Michelle om te gaan. Toby zou de volgende dag in de avond vertrekken naar Duitsland met een noodpaspoort zodat hij in ieder geval thuis kon komen wat betekende dat wij nog een dag samen waren en laat in de avond arriveerde Jono, een Australiër en vriend van Toby ook nog zodat we de volgende dag nog wat leuke dingen konden doen met zijn 3e. Helaas werd er 's ochtends wat roet in het eten gegooid, protesten overal in het centrum van Bangkok. Jono en ik vonden het erg interessant maar Toby vond het niks, vandaar dat we vlug het centrum wat zij ontvlucht en andere dingen hebben gedaan.
Mijn laatste dagje in Bangkok voor ik terug zou gaan naar Koh Tao heb ik samen met Jono en Pedro een Braziliaan the royal palace bezocht wat erg mooi was om te zien en toen was het tijd om terug te gaan naar de eilanden om eindelijk mijn duik cursus te gaan doen!

Na kerstavond in de bus Door te hebben gebracht samen met Jo An een Nederlandse meid arriveerden we eerste kerstdag vroeg op Koh Tao :) Mijn pick up van de duik school stond al klaar in de haven en na een intake gesprek kon ik dezelfde avond nog beginnen aan mijn open water cursus. In de middag heb ik nog wat slaap in gehaald zodat ik er 's avonds helemaal klaar voor was, mij eerste introductie met de groep en de eerste theorie lessen met wat huiswerk, nu ging het echt beginnen!

Tweede kerstdag begon in de ochtend weer met wat theorie lessen, en 's middag begon het echte werk, ik werd ingedeeld in een groep met 3 Noorse, een moeder met haar 2 zoons van 14 en 16, echt hele aardige mensen dus helemaal prima, ook onze instructeur was een toffe gast Steve, een Engelsman die al een aantal jaar op Koh Tao woonde. Na een zwemtest in de zee gingen we het zwembad incompleet uitgerust met wetsuit en duikuitrusting, hier leerden we hoe we ons moesten voortbewegen in het water en wat alle signalen waren. Verder moesten we ook nog wat skills doen zoals je luchttoevoer uit je mond en je duikbril af doen onderwater. Na mezelf 's avonds nog verwend te hebben met een bbq diner aan het strand vroeg mijn bedje in want de volgende dag stonden het theorie examen en onze eerste 2 duiken op het programma!

27 december was het dan zover vandaag mochten we voor het echie het water in! Na 's ochtends het theorie examen met een goed gevolg te hebben afgelegd gingen we na de lunch eindelijk de zee op voor onze eerste 2 echte duiken! Onze eerste duik duurde 35 minuten en was vooral om te wennen aan het water en het gevoel onderwater als je meer dan 10 meter diep bent. Helaas lukte het de Noorse vrouw niet om te duiken, ze was lichtelijk claustrofobisch en wilde op het moment supreme dan ook niet meer, erg jammer want nu had ik geen buddy meer.
De tweede duik van de dag stond in het teken van alle skills die je moet kunnen onder water zoals je masker afnemen en je gewichtjes verwijderen. Wat een gave eerste dag was dat, vandaar dat ik meteen besloot mijn advanced cursus te boeken aansluitend op mijn open water cursus.

28 december was de laatste dag van mijn open water cursus en nu ging het echt om het duiken en de mooie dingen die we onder water konden zien. De laatste twee duiken gingen we naar 18 meter diep en hebben we een hele gave dingen gezien! Onder andere barracudas en een zee slak, verder nog wat angel vissen en mooi koraal. Wat was dat gaaf om te doen zeg! Ook was er vandaag een videograaf bij die een erg leuke film heeft gemaakt van de dag, en die hebben we 's avonds met zijn alle bekeken waarna we de avond af hebben gesloten met een wedstrijdjes bier pong.

De volgende twee dagen mocht ik meteen Door met mijn vervolg cursus, na verteld te hebben wat de cursus inhield mochten we kiezen welke onderdelen we graag wilden gaan doen deze cursus, ik heb gekozen voor het verbeteren van mijn positie in het water, het navigeren onder water, een nacht duik, een diepe duik naar 30m en een wrak duik, en dat allemaal in 2 dagen :) met als hoogtepunt de nacht duik en het zien vaneen grote zeeschildpad, het was wederom erg gaaf om te doen maar de nacht duik was ook wel een beetje eng zo in het donker onderwater.

Op oudjaarsdag verruilde ik de duik school voor een hostel wat verder op de boulevard, hier ontmoeten ik bij check in meteen een Nederlands meisje dat me uitnodigde om 's avonds met nog 4 Nederlandse meiden te gaan eten en party en op het strand, zo gezegd zo gedaan. De avond was erg geslaagd en nadat ik van een dronken Zweed een fles luxe champagne had afgetroggeld kon onze avond niet meer stuk! Wat een heerlijke oud en nieuw, met je voeten in het zand in korte broek en hemdje genieten van vuurwerk en champagne, dit vergeet ik nooit meer!

De eerste paar dagen heb ik heerlijk aan het strand doorgebracht en genoten van het mooie weer en de blauwe zee, wat een top begin van wat hopelijk een geweldig jaar zal gaan worden!

Op 4 januari ben ik teruggereisd naar Bangkok waar ik nog een gezellige dag heb Door gebracht met Jo An, en toen was het wachten op Pita, mij vriendinnetje uit Nederland om samen met haar Laos en Cambodja te gaan ontdekken!

Het volgende verhaaltje over Laos zal over een paar dagen al verschijnen aangezien ik inmiddels alweer in Cambodja ben aangeland!

Groetjes Sonja

  • 25 Januari 2014 - 11:35

    Wouter En Anne Joustra:

    Hey Son,
    Wat een leuke verhalen en ervaringen allemaal weer! Enneh... welkom bij de club der duikers ;)
    Heeeeel veel plezier nog!
    X

  • 25 Januari 2014 - 14:07

    Marjolein:

    Hoi Sonja, Wow wat leuk om te lezen! Wat gaaf dat je zoveel hebt gedoken zeg :) En zoveel hebt gezien. Heel erg vet!!! Ga je nog eens duiken denk je? Liefs, Marjolein

  • 25 Januari 2014 - 19:34

    Martha:

    Heey son!
    Echt super kunnen we samen een x gaan duiken.... Moet ik misschien wel ff een opfris cursus doen haha... Als alles goed gaat zitten es en ik ook over paar maandjes in thailand om lekker 2 weken vakantie te vieren! Geniet er nog van
    Xxxx

  • 31 Januari 2014 - 19:16

    Renate Cellissen:

    super dat je een geweldige jaarwisseling hebt gehad
    geniet van je tijd samen met je vriendin kijk uit naar jullie verhalen samen
    groetjes

  • 01 Februari 2014 - 19:58

    Otto En Nicky :

    Hoi hoi,

    Nog even reactie op de vorige, de bus ritten klinken me heel bekent!

    Duiken heb ik niet gedaan, maar wel met ze mee gegaan om te snorkelen op volle zee :D
    Super dat je de full-moon-party hebt mee gemaakt!

    Heeeel veel plezier nog!

    xxx Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 881
Totaal aantal bezoekers 17269

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: