Nieuw Zeeland part 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland part 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland part 2

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

22 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Na een lange stilte hier dan eindelijk het vervolg van mijn reis door Nieuw Zeeland!

Na mijn nachtje in Wellington was het tijd om voor de 2e keer de oversteek met de Ferry te maken terug naar het Zuider eiland. De meeste mede reizigers bleven nog een extra nachtje in Wellington dus na ruim een week zou de groep uit elkaar gaan vallen, wat erg jammer was. Samen met 6 anderen, 4 jongens 2 meiden gingen we die ochtend op weg naar de Ferry om de 3 uur durende oversteek te maken. Eenmaal aan de andere kant beland gingen we met de bus weer verder met als eerste stop in de middag een wijnproeverij, erg vervelend!

Na laat in de middag aangekomen te zijn bij het hostel werd er besloten om de dag erna waarin we allemaal het Abel Tasman nationaal park wilde verkennen dit samen te gaan doen.

De volgende ochtend om 9u stonden we klaar om opgehaald te worden door de shuttle bus die ons naar het park zou brengen. Het beloofde een prachtige dag te gaan worden, het was helder maar koud (vorst bedekte de wegen) en het zonnetje kwam langzaam door. Aangekomen in het park hadden we diverse opties voor te wandelen en we gingen vol goede moed van start. Het uitzicht onderweg was absoluut prachtig, we maakten diverse stops en aten lunch op een prachtige plek met uitzicht over de zee en de besneeuwde bergen. Na 7u gewandeld te hebben en bijna 25 km te hebben afgelegd waren we erg blij dat we weer bij de shuttlebus waren aangekomen want het was toch een lange en vermoeiende dag geweest.

Dezelfde avond werden we herenigd met de rest van de oorspronkelijke bus maar omdat wij alle dood waren van de wandeltocht werd het een korte ontmoeting en een heerlijke nacht!

De volgende dag gingen we weer verder, vandaag stond Westport op het programma. We vertrokken laat in de morgen en er stonden diverse stops op het programma om de reis wat aangenamer te maken. Halverwege de dag stopten we bij Lake Nelson, een prachtig meer midden in de bergen vanwaar we van een steiger af konden springen. Ik wilde zo graag springen maar de grond was bedekt met sneeuw en het water was gletsjer gevoed dus ook ijskoud, dus uiteindelijk heb ik het toch maar niet gedaan. Aan het eind van de middag arriveerde we in Westport, een klein plaatsje waar niet heel veel te doen was.

Het Hostel in Westport was erg gezellig en we hadden 's avonds een gezellige bbq met zijn alle waarna we op stap zouden gaan . Ik besloot niet mee opstap te gaan en heb met een paar andere nog wat gedronken in het hostel. Uiteindelijk lag ik rond middernacht in bed klaar voor een goede nacht, dacht ik.. Om half 2 was iedereen weer terug in het hostel en de meeste lagen al in bed behalve het clubje waar ik het meeste mee optrok. Izzie een van de Engelse meiden besloot dat 2u 's nachts een perfecte tijd was om te gaan fietsen en met wie dit beter te doen dan de Nederlander? Dus werd ik midden in de nacht wakker gemaakt met de vraag of ik mee wilde gaan fietsen? Wat?!? gebeurd dit echt? Ja hoor dit gebeurde zeker. Gelukkig wist ik haar ervan te overtuigen dat het niet echt de tijd was en gingen we rond een uur of 3 allemaal ons bedje in. Ik deelde een kamer met 3 jongens, waarvan er eentje het ergste snurkte van de hele wereld, en aangezien we hem niet wakker kregen was dit zeker geen heerlijk maar absoluut wel vermakelijk nachtje.

Na Westport stond de Gletsjer in Franz Jozef op het programma. Hier zouden we 2 nachten hebben om zo een volledige dag de tijd te hebben om de Gletsjer te verkennen. Omdat ik het vrij prijzig vond heb ik besloten om te genieten van de mooie omgeving en het een dagje rustig aan te doen wat absoluut heerlijk was.

Na een heerlijk rustige dag in Franz Jozef gingen we de volgende dag verder nog steeds langs de westkust van het zuider eiland omlaag naar Wanaka. De reis naar Wanaka was een lange trip met meerdere prachtige stops. We hebben de Gletsjers vanuit een paar andere uitkijkpunten kunnen bezichtigen en ook zijn we gestopt bij een aantal mooie meren en de beroemde pancake rocks, rotsen die eruit zien als op elkaar gestapelde pannenkoeken. Na een lange dag arriveerde we eindelijk in Wanaka waar we een rustige avond hadden omdat we de volgende dag door zouden gaan naar Queenstown, de adrealine hoofdstad van misschien wel de wereld.

Op naar Queenstown waar ik eindelijk zou gaan bungee jumpen! De route van Wanaka naar Queenstown was een van de mooiste routes die ik in Nieuw Zeeland gereden heb absoluut prachtig! Onder weg naar Queenstown gingen de eerste 2 mensen van onze bus alvast een keer bungee jumpen (deze waaghalzen zouden 3 bungee jumps en 2 bungee swings doen!) In de middag arriveerden we in Queenstown waar we meteen besloten met zijn 7e, het clubje waar ik het meeste mee ben opgetrokken bestaande uit 3 Engelse meiden, 2 Engelse jongens, 1 Amerikaan en ik , een kamer te delen voor de komende 5 dagen. Ik kan jullie zeggen mijn verblijf in Queenstown was geweldig, ik heb zoveel meegemaakt dat het teveel is om hier te omschrijven dus hier een korte opsomming:

- Veel opstap geweest
- Shots gedronken uit een theepot
- Nieuwe Engelse termen geleerd
- Een nieuwe bijnaam gekregen (The bank of Holland)
- Meerdere beroemde Ferg Burgers gegeten
- Een Bungee Jump gedaan
- 2 Bungee Swings gedaan
- Geleerd dat als iemand snurkt je hem kunt nipple twisten en dat hij dan stopt
- Geshopt
- Geleerd hoe het is als mensen sex hebben in de kamer
- Gezien hoe "akward" de volgende morgen is
- Creatief bezig geweest met was
- Geleerd wat Rugby is en wat de regels zijn
- Een berg beklommen en genoten van het prachtige uitzicht over Queenstown
- De eerste sneeuw sinds een jaar gezien
- Ontzettend genoten van de aanwezigheid van mijn vrienden
- Gehuild bij het afscheid nemen wetende dat we elkaar pas weer in het najaar zouden zien

Al met al was Queenstown absoluut een geslaagde stop waar ik veel mooie herinneringen aan over heb gehouden.

Vanuit Queenstown heb ik een kleine D-tour gemaakt naar het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Inmiddels was ik weer herenigd met Fleur, mijn Nederlandse maatje van de eerste weken in Nieuw Zeeland en samen zijn we het uiterste zuiden gaan verkennen. De avond voor we vertrokken voor onze 3 daagse trip gingen we nog even wat drinken met zijn alle als afscheid, wat betekende dat Fleur met een enorme kater in de bus stapte, Hilarische dag (Sorry Fleur).

Het zuiden van Nieuw Zeeland bracht ons de stijlste straat van de wereld die ik helemaal omhoog ben gelopen. Zeeleeuwen en Pinguins, prachtig landschap en walvissen. En de Fjorden die mooi maar niet super bijzonder waren al was de route er naar toe dat zeker wel! Al met al was dit ook weer een mooie aanvulling op het toch al prachtige land en kan ik zeggen dat ik het meest noordelijk en het meest zuiderlijk van het land ben geweest. Ook ben ik in de stad geweest die het verste van thuis af ligt, verder kun je niet gaan (tenminste niet als je iets bewoonds wilt met faciliteiten).

Na onze terug keer in Queenstown hebben we samen nog wat leuke dingen ondernomen en onze laatste avond afgesloten met een geweldige stap avond in een van de kroegen die 90's night had. Na ruim in week in de omgeving van Queenstown te hebben doorgebracht was het tijd om mijn reis te vervolgen terug naar Auckland om van daaruit verder te gaan.

Mijn laatste week heb ik vooral doorgebracht in de bus, mijn laatste nieuwe stop voordat terug in Christchurch zou zijn was Lake Tekapo een geweldige locatie maar omdat iedereen brak was van Queenstown was het een rustige middag en een vroege avond voor iedereen.

De volgende dag ging de reis naar Christchurch waar mijn reis begonnen was. Na daar op mijn laatste avond samen met nog 2 andere van de originele mensen van de bus waar we mee gestart waren een filmpje te hebben gekeken was ik weer "alleen" en zou ik in de komende 4 dagen door reizen naar Auckland en dan was mijn trip hier alweer voorbij.

De laatste dagen in de bus wat het extreem rustig we begonnen met 10 en eindigden met 5, mijn laatste dagen waren dan ook erg rustig al heb ik erg veel plezier gehad met een aantal meiden en Joe. We hebben Lord of de Rings gekeken, The Hangover, we waren verbaasd over het feit dat Nederland Spanje versloeg met 5-1 en hebben nog een wedstrijd Rugby gevolgd.

Al met al was Nieuw Zeeland extreem geslaagd, een prachtig land waar ik nieuwe vrienden heb gemaakt en waar ik alleen maar goede herinneringen aan heb en waar ik zeker nog een terug moet komen!

Voor nu op naar het warme weer, op naar Fiji!

Groetjes Sonja

  • 23 Juli 2014 - 13:10

    Sanne:

    Wat herkenbaar allemaal!! Super super leuk zeg :D

  • 24 Juli 2014 - 09:43

    Martha:

    Je hebt het al gezegd het gaat een hoop avondjes kosten, maar ik wil het allemaal weten haha!! Ben blij dat je weer bijna thuis bent! Gaan we snel iets leuks doe ! Heb je gemist!! Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 17248

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: