Thailand part I - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu Thailand part I - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sonja Kerkhof - WaarBenJij.nu

Thailand part I

Door: it's me again

Blijf op de hoogte en volg Sonja

24 December 2013 | Thailand, Bangkok

Sawadee Ka!

Daar zijn we weer, ik dacht zo vlak voor de kerst kan ik jullie wel alvast vertellen over mijn eerste weken in Thailand. 

Na in Kuala Lumpur bijna mijn vlucht te hebben gemist arriveerde ik eind november dan toch in Thailand en wel op Phucket, wat een verschil met Maleisie! Het was erg leuk om een paar dagen in phucket te verblijven, maar dat was ook meteen weer genoeg want het is super toeristisch en na een paar dagen ben je helemaal klaar met het continue afslaan van massages en het zeggen nee ik wil niet naar een ping-pong show (strippende vrouwen die allemaal hele rare trucjes kunnen die je als vrouw zijnde niet wil zien ;)). Aan de andere kant kun je in de buurt van phucket wel weer leuke dingen doen, zo ben ik gaan wild water raften, ziplinen en heb ik een boot tocht naar de omliggende eilanden gedaan met o.a. Maya beach, het beroemde strand van de film The Beach.

Op mijn 2e dag in phucket leerde ik Michelle kennen, een Nederlands meisje uit Roermond en omdat we beide ongeveer de zelfde plannen hadden en dezelfde dingen wilde bezoeken besloten we al gauw om een aantal weken samen te gaan reizen. Om Phucket waardig af te sluiten besloten we nog even een drankje te gaan drinken met 2 Canadezen, waarvan er een Ben Lam (nee dit is geen flauwe grap) heette. Na een erg geslaagde avond en mijn eerste ervaring met Buckets, emmers waar ze mix drank in doen, en een gigantische kater 's ochtends was het tijd om Phucket te verlaten. Op naar het noorden waar onze eerste stop Ayuthaya zal zijn, een plaatsje met veel historie nabij Bangkok.

Na een nachtelijke busrit die redelijk soepel verliep en waarin ik zelfs nog kort heb kunnen slapen arriveerden we 's ochtends in Ayuthaya, wat de vroegere hoofdstad van Siam was. Hier hebben we de ruines bezocht die overgebleven waren uit de tijd dat Burma in gevecht was met Siam en een tempel tocht gedaan waarbij we naar diverse boedha's zijn geweest en als afsluiter nog even bij een olifanten opvang zijn gaan kijken. Al met al een drukke dag waarin we het stadje zo ongeveer in zijn geheel bekeken hadden dus besloten we de volgende dag in de avond weer verder te reizen, nu helemaal naar het noorden, Chiang Mai zou onze volgende bestemming worden.

Na wederom een nachtelijke busrit welke niet zo comfortabel was aangezien de chauffeur bij iedere stop besloot alle lampen aan te doen en 's ochtends om 5u een thaise soap met volume 30 begon af te spelen, zijn we toch gearriveerd in Chiang Mai. Op onze eerste dag zijn we naar de tiger tempel geweest een opvang voor tijgers waar je ook met ze op de foto kunt en met ze mag spelen (voor zover dat gaat met tijgers!) wat schattig waren de kleine tijgerstjes erg leuk om te doen dus. In de avond nog even de night market bezocht en onderhandeld over welke prijs we gingen betalen voor de spullen die we wilden, dit blijft een van mijn favoriete spelletjes hier in Azie, afdingen!
De tweede dag in Chiang Mai stond er een kook cursus op de planning, een van de dingen die Michelle heel graag wilde doen en waar ik zeker wel voor te porren was. In de ochtend vertrokken we naar een boerderij net buiten Chiang Mai waar we wat informatie kregen over de producten die veel gebruikt werden in de thaise keuken en waarvoor ze diende, daarna was het tijd om aan de slag te gaan, we hadden ieder 5 gerechten uit gekozen die we moesten gaan maken en die we daarna ook weer mochten op eten.
Ik had gekozen voor: Gebakken rijst, kokosnoot soep met kip, Loempia's, Massaman curry en sticky rijst met mango.
Het koken ging super en het smaakte ook allemaal erg goed al met al een zeer geslaagde dag waarbij we ook nog een kookboekje mee naar huis kregen zodat we het thuis ook nog eens kunnen proberen :)
's avonds was er een feestje in Chiang Mai georganiseerd door een van de eigenaren van ons hostel dus daar zijn we met een heel aantal van het hostel naar toe geweest wat erg gezellig was, en aangezien het inmiddels 5 december was geworden hebben we maar een biertje op sinterklaas gedronken, maar helaas waren onze schoenen 's ochtends bij het wakker worden niet gevuld :(

Na het feestje in Chiang Mai gingen we de volgende dag in de middag op weg naar Pai, een schattig klein plaatsje nog verder naar het noorden. De weg naar Pai was echter voor de meeste van ons (we waren met 6 van uit het zelfde hostel) niet echt een pretje met meer dan 600 bochten door de bergen, maar gelukkig is er niemand ziek geworden ook al zaten we er wel dicht tegen aan. 
Aangekomen in Pai waren Michelle en ik meteen verliefd wat een lief, leuk, schattig klein plaatsje was dit, de mensen waren super vriendelijk, de sfeer heel relax en gedurende de avond markt had je ruim de keus aan alle soorten eten en souvenirs, echt een top plaats om 2 dagen heerlijk te ontspannen.

Na onze rustige dagen in Pai was het tijd voor onze laatste stop in het hoge noorden Chiang Rai, hier moest Michelle haar visa verlengen door over de grens met Burma heen te gaan en vervolgens om te draaien en Thailand weer in te gaan, en hebben we diverse tempels bezocht, van welke de white temple vlak bij de grens met Burma wel erg indrukwekkend was, een van de mooiste dingen die ik tot dusver op mijn reis heb gezien. Ook zijn we bij het 3 landen punt geweest, Laos, Burma en Thailand worden door de Mekong gesplits en in de verte kun je ook China nog zien liggen erg leuk om hier een keer geweest te zijn maar super spectaculair was het nou ook weer niet. Na ruim een week in het noorden te zijn geweest was het tijd om weer terug te gaan naar het zuiden van Thailand, op naar de eilanden, zon, zee, strand en de full moon party maar.

Maar voordat we daar waren hadden we meteen wat tegenslag.Vanuit Chiang Rai hadden we een vlucht geboekt naar Bangkok om vanuit daar de bus en boot te nemen naar Koh Tao zodat we de volgende dag in de ochtend daar zouden arriveren, althans dat dachten we. Aangekomen in Bangkok kregen we te maken met de protesten die her en der in de stad plaats vonden zodat de bus ons niet naar Koh San Road, het toeristen/uitgaans gebeuren van Bangkok kon brengen om daar het vervolg van onze reis te regelen. Bij de bushalte naast het vliegveld ontmoeten we gelukkig een local die vlak bij koh san road bleek te wonen en die ons geholpen heeft met het komen op de plek die we wilde, dit koste ons wel 4 verschillende lokale bussen, heel veel tijd en heel veel bekijks, twee blanke blonde meisjes met grote backpacks in een lokale bus.

Toen we eindelijk geariveerd waren op Koh San Road zat de bus/boot voor die avond al vol waren we gedwongen om een nacht in Bangkok te blijven en de volgende ochtend door naar de eilanden te reizen.Na een reis die langer duurde dan gepland arriveerden we dan eindelijk op Koh Tao, het eiland wat vooral bekend staat om te duiken en wat bleek het weer was helemaal niet zo geweldig als we hadden gehoopt, dan maar een paar dagen relaxen, gelukkig was het weer de volgende dag beter en hebben we toch genoten van een aantal dagen strand, zon en de prachtige zee. Ook heb ik hier een duik cursus geboekt voor tijdens de kerstdagen en mijn accomodatie voor nieuwjaar, zoals ik altijd geroepen heb ik wil kerst en nieuwjaar op het strand door brengen, dat gaat lukken! Na een paar dagen aan het strand te hebben gelegen diende de volgende bestemming zich alweer aan, Koh Phangan een eiland iets meer naar het zuiden beroemd en berucht vanwege de fullmoon party... maar daar kom ik in mijn volgende verslag op terug :)

Groetjes Sonja

  • 24 December 2013 - 11:27

    Ans:

    Hey Sonja,

    Heerlijk om te lezen hoe je geniet en wat je allemaal meemaakt!
    een paar foto's van de fullmoon party hebben we al gezien op FB, ziet er gezellig uit.
    veel succes met duiken en een geweldig nieuwjaar.

    groetjes Ans

  • 24 December 2013 - 11:56

    Jacques:

    Sonja, wat maak je een prachtige reis. Het genieten spat van je verhalen. Ik wens je vanuit een nat en winderig Heeze een fijn kerstfeest aan het strand en ook een heel goed nieuwjaar en dat we maar van deze verhalen mogen blijven ontvangen.
    Groeten,
    Jacques.

  • 24 December 2013 - 13:18

    Lot :

    Sonja, hier draait alles gewoon door. Kerstkaarten worden zoals ieder jaar nieuwjaarskaarten, onze kerstdorpen staan weer te draaien en 3e kerstdag staat vol geboekt. Het enige probleem, hoe gaan we dit doen zonder jouw fanatieke inslag, ik ben bang dat het hier een hele gezapige boel gaat worden, oftewel we missen je, maar we zullen er iets van maken. Gelukkig lees ik dat jij een geweldig alternatief hebt gevonden dus daar maakt ik me minder zorgen om. In ieder geval; fijne kerst en voor over een week, fijn nieuwjaar. X lot

  • 25 December 2013 - 00:16

    Marianne Huisman:

    Sawadee ,
    Leuk om je verhalen te lezen, zeker omdat wij ooit ook een rondreis door Thailand hebben gemaakt dus veel dingen klinken bekend in de oren. Vrienden van ons uit Budel zijn in Phuket gaan wonen, die hebben we toen ook bezocht. Gezellig dat je een maatje hebt waar je nu mee optrekt, dan heb je ook geen "eenzame" kerst. Kerst op het strand, waauw!! dat lijkt me ook wel wat. Geniet ervan.
    Vanuit een stormachtig, nat Heeze wensen wij je fijne kerstdagen een gelukkig nieuwjaar met nog veel meer mooie reisavonturen.
    Marianne Huisman.

  • 25 December 2013 - 10:11

    Anouk:

    heey sonja
    hele fijne kerstdagen maar dat zal zeker wel lukken als je lekker op het strand zit, ik zal jou stoel op de derde kerstdag goed warm houden. veel plezier de komende tijd
    groetjes Anouk

  • 04 Januari 2014 - 22:22

    Renate Cellissen:

    hallo sonja fijn dat je een leuke kerst hebt gehad
    ben benieuwd wat je met oud en nieuw hebt gedaan
    wil je in ieder geval de beste wensen uit dit druilerige landje sturen
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 17251

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: